Historická vozidla
Přenesete se do pozoruhodného období, ve kterém design aut nebyl svázán dnešními přísnými zákony a nařízeními. V meziválečném období byli konstruktéři spíše umělci, kteří měli naprosto volné ruce, a ideální tvary vozu se teprve hledaly.
Srdcem sbírky jsou automobily československé výroby, zejména Tatra, Praga, Aero, Škoda, Jawa a Walter. Najdete u nás také největší ucelenou sbírku prostějovské značky Wikov. Milovníci historických motocyklů se mohou těšit na značky Jawa, Praga, ČZ, Breitfeld & Daněk, Čechie-Böhmerland a Indian. Ze zahraničních motocyklů návštěvníci nově uvidí na čtyři desítky anglických podrámových strojů v původním stavu.
Mezi největší unikáty patří
- Wikov 35 „Kapka“, první československý aerodynamický vůz
- Praga Grand Jana Masaryka, prvorepublikového velvyslance ve Velké Británii
- Z5 Express (karoserie Plachý), nejluxusnější auto vyrobené Zbrojovkou Brno
- Tatra 17 Sport (vodou chlazená sportovní Tatra)
- Praga Golden (luxusní limuzína)
- Z4 Kabriolet (karoserie Dostál)
Nově u nás našly své místo i předválečné a poválečné anglické „vozy pro gentlemany“ zejména značky Triumph, MG, Invicta, Jensen, Healey, Aston Martin, Alvis a další. Především se jedná o velmi výkonné sportovní a závodní vozy, kterých bylo vždy vyrobeno pouze několik málo kusů se zakázkovou karoserií. Ty jsou velmi vzácné a v Čechách prakticky nevídané.
Historie techniky
Za našich předků nebyla všude elektřina jako dnes. Proto se na pohon zařízení jako například čerpadla, cirkulárky nebo mlátičky používaly stabilní motory značek Wikov, Slavia, ČKD a další, které u nás uvidíte. V naší expozici motorů uvidíte motory různých československých výrobců a s rozmanitými ventilovými rozvody od SV až po DOHC včetně převodovek a šasi.
V neposlední řadě si názorně si uděláte obrázek o tom, jak byly konstruovány meziválečné vozy na řezu historickým automobilem a uvidíte originální prvorepublikové benzínové stojany na výdej benzínu a motorového oleje.