V období povětrnostní vlády Pankráce, Serváce a Bonifáce, tedy o víkendu 13. – 15. května 2016, se dvě naše vozidla účastnila prestižní soutěže elegance v Maďarském luxusním letovisku Balatonfüredu. Téměř 500 km dlouhou trasu k Balatonu absolvovala sportovní Tatra 75 Bohemia a Wikov 40 kabriolet „po svých“. Cesta vedla přes Slovensko, kde jsme navštívili vyhlášené vinařství Strekov 1075.
Concoursu d´elegance v překrásném prostředí u Balatonu se účastnilo 56 automobilů, přičemž téměř polovina z nich pocházela z Čech a Slovenska. Mezi asi pětadvaceti předválečnými vozidly (zbývající automobily byly mladšího data výroby) se reprezentanti Veteran Areny rozhodně neztrácely. A to se akce účastnily takové značky jako Hispano Suiza, Maserati, Talbot, Duesenberg, Farman, Bugatti, Bentley, Jaguar, BMW, Alfa Romeo, Mercedes a další. Jistě nejzajímavějším exponátem bylo monumentální Bucciali znovu postavené na podvozku Cord L29, které před nedávnem získal do své sbírky Ing. Karol Pavlů ze Slovenska.
Z československých značek jsme zde mohli vidět vozy Aero 30, Škoda (2x), Tatra (4x) a náš Wikov 40. Značka Tatra je v Maďarsku poměrně známá, ale o prostějovských automobilech Wikov se prostřednictvím této výstavy mnozí dozvěděli poprvé. Jiří Kohlíček, spoluautor knihy Wikov – továrna automobilů, kterou v loňském roce Veteran Arena vydala, v Balatonfüredu proto čelil mnohým dotazům nejen překvapených diváků, ale i odborníků z řad poroty. Bezesporu elegantní zakázkový kabriolet Wikov 40 zaujal mezinárodní porotu tvořenou i zástupci FIVA nakonec nejvíce a obdržel cenu za nejelegantnější československý automobil. Tatra 75 s karoserí Bohemia získala cenu spolu pořadatelské firmy Ceautoclassic.
Obě vozidla navíc při cestě na Concours d´elegance Balatonfüred projela přes česko – slovenskou hraniční horu Javořina a také přes vulkanické kopce pohoří Bakony před Balatonem. Cesta byla zpestřena nejen už zmíněnou zastávkou ve vinařském kraji Strekov na Slovensku, ale zejména vydatným deštěm. Pomineme-li (díky ne úplně dokonalým silnicím) utřepaný drát v rozdělovači Tatry, absolvoval Wikov 40 i Tatra 75 celých 938 kilometrů bez závad. Oba oceněné automobily můžete opět vidět vystavené v expozici Veteran Areny.